Εγώ, ο Μουσταφά Κεσού, δημοσιογράφος του κόσμου και θύμα ρατσισμού.

αναρτήθηκε από CATHERINE | Ετικκέτες: , , , , , , ,

Στην αρχή πηγαινοερχόμουν μόνος στα μεσιτικά γραφεία. Για μένα όμως, όλως τυχαίως, δεν υπήρχαν και πολλά πράγματα διαθέσιμα. Όταν οι ιδιοκτήτες έκλειναν ραντεβού μαζί μου για να δω το διαμέρισμά τους, οποία έκπληξις, όταν έβλεπαν τον κ. Κεσού! Κάποιοι με το ζόρι με άφηναν να επισκεφτώ τον χώρο, προφασιζόμενοι ιδιαίτερη και ξαφνική βιασύνη. Ζήτησα τότε βοήθεια από μία φίλη, μια ψηλή και όμορφη ξανθιά, την Κλαίρη. Από το καλοκαίρι λοιπόν η Κλαίρη παρουσιάζεται σαν η σύντροφός μου και με συνοδεύει στα ραντεβού, όταν επισκέπτομαι διαμερίσματα. Στoυς ιδιοκτήτες λέμε πως θα μείνουμε μαζί και αυτό έχει τουλάχιστον κάποια ορατά αποτελέσματα, σε αντίθεση με τους σεκιουριτάδες που αισθάνονται υποχρεωμένοι να με παίρνουν από πίσω μόλις πατήσω το πόδι μου σε κάποιο μαγαζί ή με τον υπάλληλο εκείνου του πανάκριβου καταστήματος, που δεν μου άνοιγε την πόρτα. Στη δε Μασσαλία παρέα με δυό φίλους, έναν Λευκό και έναν Άραβα, ένας υπάλληλος εστιατορίου, αρνήθηκε να μας σερβίρει…

Τη νύχτα, ο αποκλεισμός είναι ακόμα πιο ταπεινωτικός και εξοργιστικός, κυρίως όταν αυτοί που σου κλείνουν στο μπαρ την πόρτα στα μούτρα, είναι Μαύροι και Άραβες. Πριν από τέσσερις μήνες, πήγα με την αδερφή μου να γιορτάσουμε μαζί τα 40 της χρόνια σε ένα trendy μαγαζί του Παρισιού. Ο μπράβος μας έκλεισε την είσοδο. Δε σε ξέρω, είπε. Θάπρεπε όμως να θυμάται τη φάτσα μου γιατί εκείνον τον καιρό είχα πάει πολλές φορές, αλλά μαζί με τον ηθοποιό Dida Diafat, από τον οποίο έπαιρνα συνέντευξη για την Le Monde και με τον φίλο του, τον τραγουδιστή Pasckal Obispo.

Περί τα τέλη του 2003, έκανα μήνυση σε μια λυονέζικη ντισκοτέκ για φυλετικές διακρίσεις. Παρουσιάστηκα με μια Γαλλίδα φίλη. Ο πορτιέρης μας “λούζει” με το γνωστό: Λυπάμαι, το μαγαζί είναι γεμάτο. Δυό λεπτά αργότερα καμιά δεκαπενταριά άτομα, μόνο Λευκοί, μπαίνουν μέσα. Ζητώ εξηγήσεις. Δίνε του, με διατάζει ο μπράβος. Η μήνυση μπαίνει στα αρχεία. Τηλεφωνώ στον Xavier Richaud, τον εισαγγελέα της Λυών, ο οποίος μου δηλώνει πως για την υπόθεσή μου δεν υφίστανται επαρκή στοιχεία.
Τι να πεις για τα ταξί, που μετά τα μεσάνυχτα περνούν χωρίς να σταματούν; Τι να πεις για την αστυνομία; Πόσες φορές, σταματώντας με για εξακρίβωση στοιχείων (ακόμα και μαζί με τη μητέρα μου που είναι άνω των 60) ακινητοποιώντας με πάνω στο καπό του αυτοκινήτου, στο κέντρο της πόλης, δε με έψαξαν μέχρι τις κάλτσες ή πόσες φορές δε μου έβαλαν χειροπέδες στη διάρκεια διαδήλωσης; Δεν μετράω πια τις φορές που οι αστυνομικοί ζήτησαν ταυτότητα από μένα, αλλά όχι από τη φίλη μου που με συνόδευε. Αυτή ήταν Λευκή!
Το 2004, ένα βράδι στη Λυών με μια φίλη, μας πλησιάζουν δυό αστυνομικοί. Ωραία γκόμενα, ξεστομίζει ο ένας. Έχετε κανένα πρόβλημα; απαντάω. Τότε ο ένας από τους δύο βγάζει το όπλο του και μου λέει χαϊδεύοντας την κάνη: Είπες κάτι, ρε ;
Ιστορίες σαν και αυτές έχω πολλές να διηγηθώ. Λένε για μένα πως είμαι ξένος, μελαψός, ισλαμιστής, παραβατικός, αγροίκος, παιδί μεταναστών…Ποτέ όμως Γάλλος!

Πηγή: http://jrdf.unblog.fr
9-11-2009

Σχόλια (6)

    Όταν το σύστημα ευνοεί τέτοιες συμπεριφορές, τότε η νοοτροπία που προκείπτει γίνεται κετεστημένο και αυτό πολύ δύσκολα αλλάζει στο βάθος του χρόνου.

    Δυστυχώς κάτι "μαύρο" μέσα μας μας επιτρέπει να ανεχόμαστε τέτοιες συμπεριφορές και πολλές φορές να τις διακαιολογούμε. Μέχρι να αιστανθούμε κι εμείς έναν κάποιο ρατσισμό πάνω μας... Άννα

    συμβαίνει και στα καλύτερα σπίτια

    τι κοινό έχει μια δίμετρη ξανθιά με ένα pass partout
    και τα δυο ανοίγουν όλεσ τις πόρτες

    είδατε που και οι ξανθιές κάπου είναι χρήσιμες τελικά!!!!!!

    Κρίμα!!!Καλά δεσπόζουν ακόμα τέτοιες συμπεριφορές. Δεν αποδεχόμαστε εύκολα ανθρώπους απο άλλες φυλές, με αποτέλεσμα να ακυρώνουμε τον εαυτό μας για αυτό που είναι, για αυτό που έχει...

    Ενώ οι Γαλλικές Αρχές (Διακιοσύνη Αστυνομία) κάνουν διακριτική μεταχέιριση στον κο Κεσού είναι σίγουρο ότι οι κοι Γάλλοι Αλογοσκούφηδες Παπαθανασίου και Παπακωνσταντίνου δεν θα δείξουν καμία διαφορετική συμπεριφορά όταν ο κος Κεσού κληθεί να καταβάλει τους φόρους του.

Δημοσίευση σχολίου