Η σιωπή είναι χρυσός...αλλά κι η πολυλογία δε βλάπτει!

αναρτήθηκε από eugenia | Ετικκέτες: , , , , , , , , , , ,

Ανασυγκροτηθείτε με τον τρόπο της Πόλλυ Φροστ!
Υποφέρετε από μπλογκοολισμό, τουιτερίτιδα, εξάρτηση από RSS ή Σύνδρομο Διαταραχής Ανανέωσης Status; Τότε αυτό είναι το ιδανικό για την περίπτωση σας σεμινάριο…Σας ταιριάζει κάποιο από αυτά τα συμπτώματα;
•Μπλογκοολισμός: Σχεδιάζετε έτσι τη μέρα σας, ώστε να παράγει όσο το δυνατόν περισσότερες δημοσιεύσεις στο μπλογκ ( ιστολόγιο );
•Τουιτερίτιδα. Ασχοληθήκατε σήμερα το πρωί με το Twitter, καθώς φτιάχνατε τον πρωινό καφέ σας; Και αργότερα, καθώς κόβατε τα νύχια των ποδιών σας;
•Εξάρτηση από τις κριτικές. Περνάτε κάθε μεσημέρι ανεβάζοντας την κατάταξη σας ως αναγνώστης/ κριτικός του δικτυακού τόπου Amazon;•Εξάρτηση από RSS. Απλοποιήσατε τη ζωή σας κάνοντας εγγραφή σε RSS feeds, για να ανακαλύψετε όμως ότι περνάτε περισσότερο χρόνο σχολιάζοντας σε ιστολόγια;
•Σύνδρομο Διαταραχής Ανανέωσης Status. Έχετε κάνει σχέδια να εκδώσετε μόνοι σας μια συλλογή των status σας στο facebook; Αν αυτό συμβαίνει, τότε σχεδόν σίγουρα πάσχετε από μιαν από τις μεγάλες υποδιαγνωσμένες παθήσεις του καιρού μας. Σωστά, μπορεί κάλλιστα να πάσχετε από Σύνδρομο Ακατάσχετης Συγγραφής. Δεν χρειάζεται όμως να ανησυχείτε. Η λύση είναι στο χέρι σας. Τώρα θα μπορέσετε να βάλετε ένα τέλος στη ροή έκδοσης σκουπιδιών από εσάς- σε 3 μέρες μόνο!- χάρη στο…
Σεμινάριο ανασυγκρότησης της Πόλλυ Φροστ

«Πόλλυ Φροστ», μονολογείτε…- Δεν είναι η ίδια Πόλλυ Φροστ που έγινε διάσημη στους κύκλους της New Age με τα σεμινάρια της «Ελευθερώστε τον συγγραφέα που έχετε μέσα σας» στις αρχές του ΄90;
Ναι, πράγματι εγώ είμαι. Θα σας πω λίγα πράγματα σχετικά με το ταξίδι μου και τι ανακάλυψα. Άρχισα να εξερευνώ τεχνικές «απελευθέρωσης» στα τέλη της δεκαετίας του ΄80, όταν συνειδητοποίησα ότι εργαζόμουν στο πρώτο μου μυθιστόρημα επί 14 χρόνια και είχα γράψει μόνο δύο προτάσεις στο χαρτί. Τις θυμάστε εκείνες τις μέρες; Μπορεί να είναι δύσκολο να κάνεις τους νέους ανθρώπους να καταλάβουν πόσο δύσκολη προοπτική αντιμετώπιζε ο επίδοξος συγγραφέας. Έπρεπε να υπερπηδήσει εμπόδια. Έπρεπε να αντέξει χρόνια μαθητείας και εργαστηρίων, να κυνηγήσει χορηγίες, να διακόψει σχέσεις. Ο επίδοξος συγγραφέας έπρεπε να μετακομίσει στη Νέα Υόρκη ή- ακόμη χειρότερα- σε μια πόλη με πανεπιστήμιο. Παντού υπήρχε αποθάρρυνση. Οπότε αφιερώθηκα στο να μάθω πώς να απελευθερώσω το συγγραφέα που ήξερα ότι βρισκόταν μέσα μου. Μελέτησα χαρτογράφηση του νου. Παρακολούθησα μαθήματα υποκριτικής και αυτοσχεδιασμού. Συμφιλιώθηκα με τον επικριτικό εαυτό μου. Έκανα θετικές συνεδρίες με τον εαυτό μου σε καθημερινή βάση. Είχα στιλό και σημειωματάριο δίπλα στο κρεβάτι μου και, όταν έβγαινα περίπατο, έπαιρνα κασετοφωνάκι τσέπης μαζί μου. Απέκτησα τέτοια δεξιοτεχνία στο να κάνω μασάζ στους δημιουργικούς μου μύες, ώστε αυτοί να αποδώσουν τους πλούσιους καρπούς τους, που έγινα θρύλος μέσα στη δημιουργική κοινότητα. Με πολύ ενθάρρυνση, έβαλα το μυθιστόρημα μου στην άκρη και ετοίμασα το σχέδιο μαθημάτων του σεμιναρίου μου συγγραφικής έμπνευσης: «Απελευθέρωση με τον τρόπο της Πόλλυ Φροστ»! Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία. Το σεμινάριο «Τρόπος της Πόλλυ Φροστ» έγινε επιτυχία σε τέσσερις ηπείρους. Έχετε δει, σε γιόγκα και New Age καταλόγους, φωτογραφίες μαθητών μου να δακρύζουν από χαρά που μπορούν τελικά να καταγράψουν λέξεις στο χαρτί. Έπειτα από έξι χρόνια πρωτοφανούς επιτυχίας, συνειδητοποίησα πως είχα δώσει ό,τι είχα να προσφέρω από τον εαυτό μου. Μετακόμισα στη Σιντόνα της Αριζόνα και άρχισα να επικεντρώνομαι για άλλη μια φορά στη δική μου δημιουργική δουλειά.
Χαλαρώνοντας με την επάνοδο στη δική μου, πραγματική φύση, είχα σχεδιάσει έναν προσωρινό τίτλο για το μυθιστόρημα μου και είχα καταλήξει στη φωτογραφία του συγγραφέα, όταν αποφάσισα να κάνω ένα διάλειμμα και να εξερευνήσω αυτό το νέο εφεύρημα που ονόμαζαν διαδίκτυο. Τι αποκάλυψη! Παντού στον ιστό βρήκα συγγραφείς που εξέφραζαν τον εαυτό τους. Με κατέκλυσε ενθουσιασμός. Έφτιαξα πολλαπλά ιστολόγια στο Wordpress. Έγραφα στα σβέλτα επικριτικούς μονολόγους για τον εκδοτικό κόσμο της Νέας Υόρκης και τους μοιραζόμουν στο Scribd ως αρχεία PDF για κατέβασμα. Το φωτο-ιστολόγιο μου με τίτλο «Τι έφαγα για μεσημεριανό» στο Tumblr ανέβαινε συστηματικά στην κατάταξη του Technorati. Απέκτησα φήμη και έγινα από τους πλέον παραγωγικούς φωτο-σχολιαστές στο Flickr. Όμως μετά από ένα χρόνο τρέλας και εξάρτησης έριξα μια ειλικρινή ματιά στον εαυτό μου. Έριξα μια ειλικρινή ματιά γύρω μου. Και δεν μου άρεσε αυτό που είδα. Υπήρχε υπερβολικά πολύ γράψιμο. Και βρισκόταν παντού. Ήταν ώρα να βοηθήσω τους απανταχού συγγραφείς να βρουν κάποια ισορροπία. Τότε ανέπτυξα το εξής:
Το εργαστήρι της Πόλλυ Φροστ για να βγάλετε το σκασμό!Δείγματα Συνεδριών:( Σημείωση: δεν θα επιτρέπεται στους σπουδαστές να στέλνουν γραπτά μηνύματα κατά τη διάρκεια του τριήμερου σεμιναρίου! )
Ημέρα Πρώτη:09:00 Κατατόπιση«Ξανα-αγαπήστε τον επικριτή μέσα σας». Χρησιμοποιώντας προχωρημένες τεχνικές μετάθεσης, θα προσποιείστε ότι διαβάζετε τη δουλειά σας στον πλέον αποθαρρυντικό άνθρωπο που γνωρίζετε: στον συγγενή που λέει: «Ποιος νομίζεις ότι είσαι; Δεν είσαι αστείος». Στον φίλο που ποτέ δεν διάβασε το σύντομο διήγημά σας. Στον τρομακτικό καθηγητή που πάντα έβαζε Δ στις εργασίες σας. Θα μάθετε να τους αγαπάτε όλους, καθώς θα βάζουν τα δυνατά τους να σας αποτρέψουν από την πληκτρολόγηση μιας ακόμη λέξης. Ίσως η μικρή φωνούλα που συνεχώς μουρμουρίζει στο αυτί σας ότι δεν έχετε κάτι που αξίζει να το πείτε θέλει κάτι στ’ αλήθεια να σας πει!10:00-13:00«Σύροντας στον κάδο ανακύκλωσης τα Ψευδώνυμα και τα Άβατάρ σας». Οι σπουδαστές απαιτείται να γράφουν εκφραστικά- και κατόπιν να υπογράφουν το πόνημά τους με τα πραγματικά τους ονόματα. Προσπαθήστε τώρα να γράψετε αυτήν την κακή κριτική του ενός αστεριού! Δείτε πώς νιώθετε όταν τσουρουφλίζετε κάποιον ο οποίος ξέρει ποιος στην πραγματικότητα είστε! Γράφοντας ως ο εαυτός σας, εξασφαλίζετε ότι πρέπει να αναλάβετε την ευθύνη για αυτό που λέτε- και αν δεν σας σταματήσει ούτε αυτό, τότε τίποτε δεν θα τα καταφέρει.
Ημέρα Δεύτερη:09:00-14:00«Ανακαλύπτοντας ξανά την πρόταση με τους πλήρεις γραμματικούς κανόνες». Οι σπουδαστές θα πρέπει να γράψουν για δύο ώρες, χωρίς να χρησιμοποιούν οποιαδήποτε συντόμευση. Οι παραδοσιακοί κανόνες γραμματικής θα τηρούνται από ηλικιωμένες βιβλιοθηκάριους. Πρόκειται για μια τεχνική που έδειξε να μειώνει την παραγωγή ενός συγγραφέα μέχρι και κατά 68%!15:00-17:00«Αρνούμενοι στον εαυτό σας πρόσβαση». Δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από μια καλή «μη συνεδρία», για να σας κάνει να συνειδητοποιήσετε ότι δεν θα έπρεπε να συνεχίσετε να γράφετε!
Ημέρα Τρίτη: Το σήμα κατατεθέν μας: εντατικό 12ωρο!«Ένας οδηγός χαρτογράφησης του νου προς τη σιωπή». Εξερευνήστε πώς είναι να κρατάτε τις σκέψεις, τα ανέκδοτα, τα αστεία και τις συνταγές για τον εαυτό σας. Προειδοποίηση: δεν θα υπάρξει «απάντηση» μετά! Κατά την αποφοίτηση, οι φοιτητές δεν θα λάβουν μόνο ένα δίπλωμα χωρίς καθόλου λέξεις γραμμένες πάνω του, αλλά και το δικό τους ήχο κλήσης «κράτα το για τον εαυτό σου!»Κάποιες από τις πολλές μαρτυρίες που έχω λάβει:Από την Άλισον Κάπλετ, προϊσταμένη πωλήσεων, Κάνσας:Περνούσα τόσο μεγάλο μέρος του γάμου μου γράφοντας μηνύματα ενημερώσεων στο MySpace, που δεν θυμάμαι καν την ίδια την εκδήλωση, ούτε καν το πρώτο φιλί με το σύζυγο μου ως παντρεμένης γυναίκας! Χάρη στο Σεμινάριο Αποκατάστασης της Πόλλυ, μπόρεσα πραγματικά να γνωρίσω τον άνδρα μου. Φανταστείτε πόσο δυσκολότερο θα ήταν να χωρίσω από αυτόν τον θεότρελο, αν δεν άφηνα στην άκρη το συνεχές γράψιμο!Από τη Μάρνι Γκούντριτς, διάσημη ατζέντισσα από τη Νέα Υόρκη:Αντί να απαντώ στα ατέλειωτα τηλεφωνήματα των πελατών μου, έγραφα ατέλειωτα κατεβατά στο ιστολόγιο εκφράζοντας ενόχληση για τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες μου περίμεναν να ανταποδώσω τα τηλεφωνήματα τους. Χάρη στις μεθόδους αποκατάστασης της Πόλλυ, πέταξα το ιστολόγιο μου, έβαλα στην άκρη τις φιλοδοξίες μου να γίνω ικανή διαχειρίστρια στο Wordpress και τώρα έχω επιστρέψει στην πραγματική μου δουλειά- αποθαρρύνω επίδοξους συγγραφείς με τη δοκιμασμένη και αληθινή ατάκα: «Δεν είναι για μένα».Από τον Μπράυς Μακντέρμοτ, πατέρα τριών παιδιών: Είχα δημοσιεύσει περίπου 107 τόμους απομνημονευμάτων στο LuLu, όταν συνειδητοποίησα ότι το μόνο που είχα γράψει στους τελευταίους 65 αφορούσε την εμπειρία του να εκδίδω μόνος μου στο LuLu. Χάρη στο Σεμινάριο Αποκατάστασης της Πόλλυ, νίκησα το συγγραφοολισμό, και ως εκ τούτου είχα πλέον χρόνο να αρχίσω τα ναρκωτικά και τη σεξομανία. Ίσως τώρα να έχω πράγματι κάτι για το οποίο να γράψω απομνημονεύματα. Μην αναφέρετε όμως στην Πόλλυ ότι είπα τέτοιο πράγμα! Ναι, ακούσατε σωστά: τα τελευταία πέντε χρόνια βοήθησα στην πράξη χιλιάδες ανθρώπους να αφήσουν το υπερβολικό γράψιμο, και μπορώ να βοηθήσω και εσάς. Ίσως η ίδια να είμαι η καλύτερη απόδειξη αυτού. Χάρη στις μεθόδους μου, μπόρεσα να αφήσω στην άκρη το μυθιστόρημα μου μια και καλή!
"Montly Review" Ιουλίου - Αυγούστου 2009.

Σχόλια (1)

    Δε θα σχολιάσω το κείμενό σου ως προς το περιεχόμενο, αλλά ως προς την εμφάνισή του. Υποθέτω πως δεν ασχολήθηκες καθόλου με τη μορφοποίησή του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βαρεθώ και να μην ολοκληρώσω την ανάγνωσή του. Κρίμα, γιατί φαινόταν ενδιαφέρον!!!

    Στάσα

Δημοσίευση σχολίου