Περί εξομοίωσης των τίτλων των ιδιωτικών Κέντρων Σπουδών.

αναρτήθηκε από CATHERINE | Ετικκέτες: , , , , ,

Την εβδομάδα που μας πέρασε το Υπουργείο Παιδείας έκλεισε, ελπίζουμε οριστικά, ένα κεφάλαιο, για το οποίο έχει χυθεί πολύ μελάνι: την εξομοίωση των τίτλων σπουδών που χορηγούνται από τα ιδιωτικά Κέντρα Σπουδών, με αυτούς των Ελληνικών Α.Ε.Ι.
Είναι γνωστό ότι τα Κέντρα αυτά είχαν "βαφτιστεί " στην χώρα μας "Κολλέγια", τίτλος βαρύγδουπος για το επίπεδο και την ποιότητα σπουδών που στην πλειοψηφία τους παρέχουν.
Είναι επίσης γνωστό ότι η Ελλάδα υποχρεούται να εφαρμόσει επ΄απειλή προστίμου την Κοινοτική Οδηγία 2005/36, για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων κολλεγίων.
Σε πρόσφατες ανακοινώσεις της η Υπουργός Παιδείας ξεκαθαρίζει ότι τα εν λόγω Κέντρα δεν αποτελούν "Κολλέγια" αλλά "Ινστιτούτα", είτε πρόκειται για παραρτήματα Παν/μίων του εξωτερικού, είτε όχι. Ως εκ τούτου οι τίτλοι σπουδών που χορηγούν, δεν ισοτιμούνται κατ΄ουδένα τρόπο με αυτούς των ελληνικών Α.Ε.Ι. Οι εκδιδόμενοι από αυτά τα Κέντρα τίτλοι, μπορούν να αποτελέσουν πιστοποίηση επαγγελματικών δικαιωμάτων, εφόσον οι κάτοχοί τους γίνουν δεκτοί στα επαγγελματικά επιμελητήρια των χωρών που ανήκουν τα παραρτήματα των Παν/μίων. Στη συνέχεια οφείλουν να γίνουν δεκτοί και στα ελληνικά επιμελητήρια, τα οποία, σύμφωνα με κυριακάτικη εφημερίδα μπορούν να ζητήσουν εξετάσεις, επιπλέον μαθήματα και περίοδο άσκησης. Με άλλα λόγια τα Κέντρα αυτά σχεδιάζεται να ενταχθούν στην κατηγορία της Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, όπως και τα πάσης φύσεως Ι.Ε.Κ. 

Οι ανακοινώσεις αυτές, σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, εγείρουν τις αντιδράσεις των ιδιοκτητών των εν λόγω Κέντρων, οι οποίοι, ως καλοί επιχειρηματίες, είχαν σπεύσει να ευθυγραμμιστούν με την ένταξη των επιχειρήσεών τους στην κατηγορία των "Κολλεγίων". Ενδεχομένως δε να δούμε και αγωγές για πρόκληση ηθικής και υλικής βλάβης.
Θέτουμε λοιπόν το εξής ερώτημα: από πού και ως πού αυτά τα ιδιωτικά Κέντρα Σπουδών μπορεί να ειναι ισότιμα με τα ελληνικά Α.Ε.Ι.; Βάσει ποιού νομοθετικού πλαισίου και ποιάς διαδικασίας επιλέγεται το διδακτικό προσωπικό τους; Ποιοί σπουδαστές φοιτούν σε αυτά; Προφανώς οι μη έχοντες αρκετά χρήματα ώστε να φοιτήσουν κανονικά σε Παν/μιο της αλλοδαπής, αλλά και οι μη έχοντες την κατάλληλη βαθμολογία ώστε να εισαχθούν σε ελληνικό Παν/μιο.
Ζητούμενο είναι να μπει ένα φρένο στην οικονομική αφαίμαξη της ελληνικής οικογένειας, η οποία πληρώνει πολύ ακριβά την φοίτηση των παιδιών της στα Ινστιτούτα αυτού του είδους, για αμφίβολης ποιότητας σπουδές, αλλά και για τίτλους που προοιωνίζουν μια ακόμα πιό αμφίβολη δυνατότητα ανεύρεσης εργασίας στο μέλλον.
Ζητούμενο είναι ακόμα η Πολιτεία να μεριμνήσει για την τύχη όλων αυτών των παιδιών, που στην πλειονότητά τους απογοητευμένα, παρατείνουν τις σπουδές στα ανωτέρω Κέντρα. Να μεριμνήσει, δημιουργώντας διεξόδους, διότι δεν αρκεί μόνο να τα προστατεύει από το εμπόριο ελπίδας, αλλά και να τους παρέχει τις κατάλληλες εναλλακτικές προτάσεις.

Σχόλια (0)

Δημοσίευση σχολίου